måndag 20 juni 2011

The Inventor

Denna veckan inleder jag med ett kort där jag använt mig av en stämpel från LaBlanche. Just denna stämpeln "The Inventor" finns just nu till ett extra bra pris i shopen.


Jag började med att arbeta in blå distressfärg med min blending tool innan jag stämplade motivet. Även motivet stämplade jag med en distressdyna i en mörkare blå färg. Jag gick även över motivet lite lätt med blending toolen för att mjuka upp konturerna i motivet. Kanterna ruggade jag och tog då en paper distresser till hjälp. Det mönstrade pappret kommer Websters Page, en paper pack i formatet 6x6. 


Texten Grattis kommer från ett stickersark som finns med i en paper pack från Echo Park Paper - For the Record. 


En närmare till på motivet. I det övre högra hörnet har satt dit några stjärnor, en av mina favoriter som kommer från Quickutz. 








Inga kommentarer: