lördag 4 juni 2011

En solig dag

Dagen till ära den solig dag visar jag en layout med solig titel.


Jag gjorde min layout av härliga dubbelsidiga mönsterpapper från Bo Bunny "Back to Backs" och kraft papper från papermaina. kraft papprena säljs i fler pack med härlig kartongfärgad yta, dels omönstrade och dels med rutor och linjer.


Till rubriken använde jag mig av Docrafts alfabet "Liquorice Sherbet- White. Dessa bokstäver kan också vara roliga att färglägga. Stickersen med texten "Simple Moments..." kommer från BoBunnys "Timepiece" Combo stickers. Stickersen finns i ett collection pack från Bo Bunny.


I butiken säljs nu också fina  Elements A4 Flourishes Transparency, ett genomskinnligt ark med tryck på. Ett av dessa tryck var en fågel på en swirl. Jag klippte ut den och fäste den med Anitas 3D clear Glossy accent.




Härliga trädekorationer från Kaisercraft säljs i flerpack. Dessa härliga dekorationer kan man antingen använda trä rena eller så kan man måla dem, chalka dem, embossa dem, krackelera dem eller varför inte mista dem som jag har gjort. Den stora blomman har jag gjort med min quilling dies från cuttlebug. Det är en dies som du använder i en sizzix eller cuttlebug maskin. Du stansar ut remsor med kronblad på som du sedan snurrar. Dessa säls också i märket Xcut en mycket prisvärd dies för endast 59 kr styck. Dessa hittar du HÄR, längst ned bland nyheterna. I mitten ev den egengjorda blomman satte jag sedan en stor röd ros.

Material från Scrapbruket:

*Cardstock
*Mönsterpapper BoBunnys Timepiece collection
*Kraft papper Papermaina
*Trädekorationer Kaisercraft
*Rosor
*Quilling dies
*Alfabet Docraft Liquirice Sherbet White
*Anitas 3D clear glossy accent
*Elements A4 flourishes

Må så gott!





Inga kommentarer: