onsdag 22 juni 2011

Ett väskkort

I dag bjuder jag på ett väskkort.
Här om dagen trillade det ett reklamblad för ljudböcker ner i min brevlåda.
Själva reklambladet var format som en handväska, en perfekt mall till ett väskkort.

Så här blev mitt kort:


Själva basen är gjord av ett brunt cardstock. Mönsterpapprena kommer från BoBunnys Timepiece collection.
Jag ritade av mallen både på cardstocken och sedan på mänsterpappret. Chalkade alla sidor med min Distress Ink dyna.


Den härliga stora klockan har jag klippt ut från ett av mönsterpapprena i paper packen BoBunny.
Lade ett tjockt lager Anitas 3D gloss över själva urtavlan. Bakom klockan syns en kvist som jag stansat ut med min sizzix dies. Denn är tyvärr slut i shopen, men vill man ha tag på en kvist så finns också denna.
Den röda "blomman" är en Tim Holtz dies som jag stansat ut och sedan veckat ihop till denna blomma.

För att göra knappen till min väska limmade jag en glasplupp över en av stickersen som följer med i BoBunnys Timepiece collection. 


I butiken säljs paperpack i 6X6 från 7gypsies Conservatory. På ett av dessa papper fanns det tre stycken små fjärilar som jag klippte ut och satte Anitas 3D lack över.


Här ser ni slutligen kortets insida.

Må så gott!






2 kommentarer:

Ziro sa...

Vad smart att använda reklamen på ett bra sätt! Väskan blev jättefin!

Malin sa...

Snyggt och praktiskt att ta tillvara på nåt av det som trillar ner i brevlådan :)