onsdag 1 juni 2011

Ett stafflikort med post it hållare

Här om dagen altrade jag ett staffllikort med plats för Post It förvaring.


Eftersom min vännina som skulle få detta kort och  älskar vintage stilen och färgen rött valde jag att använda mig av en ros stämpel från LaBlanche. Mönsterpapprena kommer från BoBunnys "Back to backs" 12x12" finns även i 6X6".


Jag färglade motivet med distress Ink refiller (Aged Mahogany), watercolor pennor och slutligen lade jag ett lager Anitas 3D clear Gloss över. Runt kortet knöt jag ett rött organzaband som jag hängde en söt charm i med bling.

Dessa charms och andra set med blandade charms finns i butiken.


I ena hörnan av Post It förvaringen satte jag tre härligt mörkröda rosor. Alla kanter runt förvaringen och kortet har jag chalkat med en distress Ink dyna, färgen Black soot.


Så här ser kortet ut från sidan. Nu pryder post it förvaringen min väninnas byrå i deras Vintage inredda hall.

Material från Scrapbruket:

*Cardstock
*Mönsterpapper BoBunny Back to Backs
*Organza band
*Charms
*Stora rosor
*Distress Ink refiller
*Distress Ink dyna
*Watercolor pennor
*Anitas clear glossy

ÄN FINNS DET TID KVAR ATT HINNA MED VÅR MAJ UTMANING, 
SISTA INSKICK 8/6 23:59 VILL DU VARA MED ...... LÄNK.

Må så gott!









4 kommentarer:

Ziro sa...

Vad smart att använda stafflikortet till post-it förvaring! Den idén måste jag sno någon gång. Jättefint kort också!

Sandra sa...

Underbart och praktiskt!! Bättre3 kan det väl inte bli! ;)

Ha det gott!

Stephi sa...

väldans smart tänkt och snyggt

Ulle sa...

Så läckert ... och vilken trevlig present!