lördag 18 juni 2011

Atrad tavla

I veckan så altrade jag en canvas tavla som jag hade liggandes hemma.
Så roligt att riktigt få kladda med mist, akryl färger, Distress crackle paint och distress stain.

Så här blev den:


Jag täckte hela ytan med gammalt gulnat tidningspapper. Därefter färgade jag in ytan med Distress Stain. Färgerna jag använde var Vintage Photo och Broken china. Kladdade på med Distress crackle paint i grön och bruna nyanser och sedan svampade jag akrylfärg här och där. Använde också distress Inkl refiller som jag målade med.


Mönsterpapprena som jag byggde upp flickan och huset med samt strukturen på marken kommer från BoBunnys Timepiece som säljs i paper pack.


Konturerna runt mina motiv förstärkte jag med en svart journaling penna.


Blommorna gjorde jag med spillbitar från BoBunny papprena, Jag ritade upp en cirkel som jag sedan klippte ut som en spiral. Rullade sedan ihop spiralen till en blomma.


Må så gott!
Nu skall jag ut och njuta i det fina sommarvädret.

Inga kommentarer: