måndag 14 mars 2011

Yummie - Cupcakes

Det var inte lätt att välja recept. Det finns ju tonvis med smarriga recept på cupcakes. De som jag fastnade för var en Red Velvet och en Bounty cupcakes.


Stommen till minialbumet är från Papermania och gjort i chipboard. Frostningen är målad med distress crackle paint och sedan har jag färgat in den med Vintage photo distressdyna. Bäret är målat med akrylfärg. De söta banden kommer alla från Anitas. Runt kanterna på albumsidorna har jag arbetat in med hjälp av blending toolen och distressdynan Vintage photo, allt för att få till lite skuggningar. Det mönstrade pappret kommer från papermania och finns i två storlekar, A5 och A4 och cardstocken jag använt är såklart Coredinations.



Texten är utstansad med Quickutz dragonfly. Ingrediensförteckningen har jag skrivit ut på skrivare. Outliners stickers och små Cupcakesstämplar piggar upp insidan.



Hur smaskigt det än låter med cupcakes har jag inte hunnit baka och fota några. Men det finns snygga Outliners stickers som jag satt i en utstansad Spellbindersram.



Även här har jag stansat ut texten med Quickutz Dragonfly. Den stora Cupcakestämpeln har jag stämplat med en brun dyna. Även här lite Outliners stickers och små Cupcakestämplar.





En närbild på hur man kan använda Outliners. Jag har först stansat ut cirkeln med en Spellbinder-die och så har jag färglagt inuti Outliners-stickersen med Copics.





Titta nu nära på Cupcake-stämpeln. Den är inte färglagd utan jag har har stämplat på olika sorters papper och sedan har jag limmat ihop dessa. För att få lite skuggor har jag använt Distressdynorna Worn Lipstick och Tumbled Glass. Ramen runt cupcaken är gjord med hjälp av en Spellbinders-die.

Han en skön scrap-vecka!


2 kommentarer:

Sandra sa...

Mums!! :)
Vilken underbar ide! Perfekt som gåva :)
Toppenfin!
S

Maritha sa...

Vilket fint album.. Så gott! ;)