onsdag 30 mars 2011

Birthday wishes, ett kort med en katt

Clearstamps med katter och hundar från Pampered pets finns nu i butiken i olika varianter.
Jag valde att använda den söta katten på fåtöljen till detta kort. Stämpelmotivet färglade jag med Distress Ink refiller. Runt kanterna på rutan med katten chalkade jag med en distress Ink dyna.





Här ser ni en närbild på den underbart söta katten. Jag stämplade upp katten flera gånger och byggde sedan upp den lager på lager för att ge lite mer 3D känsla åt kortet.


Som ram till stämpelmotivet använde jag ett hallonrött CoreDination papper som jag klippte en scalloped kant  med hjälp av min mönstersax.


I tidningen Creativity fanns det papper och cutouts från Pampered pets. Här ser ni en av cut out tagen som medföljde. Alla mönsterpapper är från Pampered pets.

Material från Scrapbruket:

*Cardstock
*CoreDination
*Mönsterpapper Pampered Pets paper pad
*Clearstamp Pampered pets "Purrfeckt chair"
*Distress Ink dyna Black Soat
*Distress Ink Refiller
*Blommor rosor
*Tidning Creativity

Må så gott!





Inga kommentarer: