onsdag 16 mars 2011

En bestämd tjej med ett leende

God morgon i stugorna!
Onsdag igen......
och min bloggdag.

I dag bjuder jag på en layout med ett härligt foto på vår dotter, en bestämd tjej med ett leende på läpparna.


Ofta när jag scrappar så använder jag mig av en vit cardstock som känns mycket lätt att kombinera med vilket mönsterpapper som helst. Sedan gillar jag att mönsterpapprena och fotona tillsammans med dekorationerna framträder så tydligt mot den vita bakgrunden. För övrigt använder jag mig av cardstock, CoreDination till fotomattor eller till att göra dekorationer. Till detta är CoreDination papprena är lite roliga eftersom de har en färgad kärna innuti. Detta gör att pappret är härligt att sandpappra och destressa så att den färgade kärnan framträder. Mönsterpapprena kommer från Papermanias "Birdsong" och V&A Hanoverian.


Scrapbruket har fått in mängder med spets och likaså låg det  i mitt DT-paket. Till denna layout klippte jag ut en blomma i kartong och sedan lindade jag den vita spetsen runt. Byggde upp lager med lager av två olika sorters spets och avslutade med att spraya med mist gjord av Perfect Pearl. I mitten satte jag en tygklädd brads från making My Minds Eye. Blomman är ca 10 cm i diameter.

Material från Scrapbruket:

*CoreDination
*Mönsterpapper Papermania Birdsong
*Mönsterpapper V&A Hanoverian
*spets
*Brads My Minds Eye
*Rosa Alfabet

Må så gott!

3 kommentarer:

Mrs X sa...

Vilken fin blomma! Sån bra idé!

Hegu sa...

Blomman se jätteläcker ut! Vilken bra idé!!!:)

Maritha sa...

Så fiiint och rooosa det blev! En mycket härlig layout! Hon börjar bli stor, lilla tjejen!