lördag 26 februari 2011

For you!

Det är svårt att inte bli förtjust i dessa sötingar från Country Companions. Jenny har tidigare visat hur fint man kan maska ihop stämplarna och jag har tidigare enbart använt kotten med rosbuketten. Idag blir det ett kort med kotten och staketet.


Jag gillar att använda 3d-kuddar för att få dimension i kortet. Jag tycker också det passar extra bra tillsammans med staketstämpeln eftersom jag vill att man ska få känslan av att kotten som är lite blyg håller på att samla mod för att kliva in och lämna över sin blombukett. Motivet har jag färglagt med Copics, du hittar ett brett sortiment hos Scrapbruket. För att få en bakgrund som liknar en solnedgång har jag använt mig av Rangers Distressdynor. Jag har arbetat in färg i en Blending Tool och sedan har jag gått över pappret med lätta rörelser för att skapa en solnedgång. Jag har använt Worn Lipstick och Scattered Straw.


Motivet är färglagt med Copic. Du hittar dom i Scrapbrukets shop under Pennor/Färger/Konstmaterial.



Blommor är alltid rätt och här fick det bli härligt oranga rosor, vit körsbärsblomma och ett vitt blad.




Visst är dom söta!



I samma serie finns även dessa söta små möss. 


Scrappa lugnt!








1 kommentar:

NHL sa...

Hur fint och fräscht som helst! :-)