fredag 11 januari 2013

TIMPANS STORA TOMTESTÄMPEL

Jag blev förtjust i den stora tomtestämpeln från Tim Holtz/Stampers Anonymous (Christmas memories) för länge, länge sedan, men på något sätt har jag inte kommit mig för att använda den.






Eftersom jag numera dras till det enkla, tänkte jag också göra ett enkelt kort med denna tomte. Och för att vända trenden av att köpa stämplar som man inte använder, tänkte jag göra flera olika kort med samma stämpelmotiv. Det är det du kommer att få se prov på här i bloggen de näraste veckorna.




Den här gången gjorde jag ett stafflikort.





Jag har också dekorerat tomten med s k 3D-snö... som jag värmt med embossingfönen för att det skall bulla upp sig lite.






Avslutningsvis har jag använt mig av en textstämpel jag haft i flera år utan att använda det, förutom kanske en eller två gånger...




Som stoppfunktion har jag satt på en remsa svart wellpapp, och för att inte låta det vara alltför dystert, har jag stansat ut tre vita stjärnor och dekorerat dem med svarta halvpärlor.
Tänk på att du också kan göra egna halvpärlor med t ex Rangers liquid pearls eller Viva decors pearl pen :-).

Psst!
Du vet väl om att det finns en grupp som heter Julkort 2013 på Facebook. Anmäl dig du med, så får du ordning på hur många kort du gjort innan julhetsen startar igen :-).

Inga kommentarer: