lördag 17 mars 2012

Scrappa vardagshändelser

Idéen till den här layout kom igår vid middagsbordet. Samuel skulle gå från bordet och frågade: var ska den här slängas? Både jag och min man häpnade över hans korrekt formulerade mening. Han är ju ändå bara 2,5 år. Layouten handlar om just hans språk, att han kan så många ord och är så intresserad av språket. Fotot är taget i höstas och har inget att göra med gårdagens händelse. Jag vill scrappa mer såna här små minnen från vardagen. Det är viktigt att ta sig tid att skriva ner några rader om livet som passerar.

Jag började min layout med att spraya en bakgrund med hjälp av det som blev kvar efter att vi plockat ut markerna till ett barnspel. Jag har sen tagit småbitar av papper från den här förpackningen från GCD. Fjärilarna kommer från ett A4 ark och är så härligt skimrande. De är väldigt prisvärda också och finns i flera olika utföranden.




Inga kommentarer: