måndag 19 mars 2012

Påsken närmar sig

Denna veckan har jag gjort ett påskkort med en stämpel från LaBlanche. Stämplarna är gjorda i silikon och oerhört detaljrika. Just den stämpeln som jag har använt finns inte inne men du hittar många andra vackra stämplar från LaBlanche i sortimentet.


Till kortbasen har jag använt en cardstock i Kraft med svarta och röda ränder. Det mönstrade pappret kommer från två olika tillverkare. Det gröna och den lilla bilden med vårblommor kommer från Websters page och finns i en paperpack i storleken 6x6. Det andra mönstrade pappret som ser ut som jag rivit det ur en tidning kommer från Echo Park Paper "For the Record". Motivet är från LaBlanche och jag har stämplat på ett specialpapper från samma tillverkare. Detta specialpapper är lite blankare och det är lätt att stämpla och motivet "fastnar" lätt och alla detaljer kom fram. Jag har målat motivet med distressfärger och har använt dynorna och liksom målat in färgen slarvigt med Blending Tool Refils


Du missar väl inte den pågående tävlingen








Inga kommentarer: