onsdag 14 mars 2012

Ett grattis kort

Jag fortsätter att visa upp alster gjorda med Dovecrafts mönsterpapper "Teahouse". Papper i 12" enkelsidiga mönster papper  med te och fika tema i pastellfärger.

Denna gång blev det ett gratulations kort:


Denna gång har jag använt mig av småbitar av nästan alla papper i kollektionen. Jag skar ut dem i lika stora kvadrater och limmade fast dem som ett lapptäcke. Alla kanter har jag som vanligt chalkat med min distress Ink dyna.

Textstämpeln "Happy birthday" kommer från clearstamp kit Forever friends "The good life", ni finner dem HÄR. Den söta älvan är också en clearstamp "Sweet summer fairy", den kostar 45 kr och just denna och flera andra hittar ni HÄR

Jag har färglagt den söta älvan med mina copic ciao pennor. Därefter fick vingarna fick ett lager stickles längs kanten.


Må så gott!





Inga kommentarer: