tisdag 27 mars 2012

EN KORT PRESENTATION AV SARI


Ho hoo. Mitt namn är Sari och jag är jätteglad över att få börja pyssla i Scrapbrukets namn igen. Jag träffade Annelie på Kielkryssningen 2009 och hon erbjöd mig en plats som inspiratör. 2010 var det dags att gå vidare mot nya uppdrag. Om ni undrar varför jag hoar, så är det för att jag (och Annelie) älskar ugglor :-). 
Nu ser jag fram emot att utvecklas mot okänd riktning i ett härligt pysselgäng.


Jag för min del pysslar lite med varje. Ibland gör jag kort – gärna specialvikta sådana, och ibland utvecklar jag en idé till något helt annat - t ex djupa ramkort eller tittskåpsböcker. Jag försöker utmana mig till att göra något minialbum då och då, och däremellan vill jag gärna ändra utseendet (altra) på någon ask eller liknande.
Jag leker gärna med olika tekniker, och just nu är det falsk metall-tekniken som står högt i kurs. Jag gillar tekniken för att det går att göra lite ruffigare alster. Jag tror även att man skulle kunna locka in en och annan man i pysselvärlden med den tekniken, gärna kombinerad med steampunktemat :-).
Jag gillar också att jobba med s k tags (adressetiketter). Det är ett behändigt format och det går t ex att göra käcka bokmärken med dem.
Jag gillar att jobba med handstansar och stansmallar. Därtill är jag väldigt förtjust i att jobba med olika typer av scrapverktyg, som t ex Crop-a-dile (tyst och smidigt öljettsättare), corner chomper (en härlig hörnstans som går igenom nästan allt), cinch och bind it all (stans- och bindningsmaskiner), dreamkutz (pappersdelare), big shot (stansmaskin), Tim Holtz sax (oumbärlig när man skall montera stämplar) och mycket annat. Cirkelstansar – med och utan vågkant - är något jag gärna återkommer till.


Tim Holtz förresten, är en person vars varor jag gärna jobbar med på alla mina alster. Distressdynorna, stainflaskorna och hans stämplar och stansmallar gör mitt pysselliv så mycket lättare, och roligare. 


Därtill är jag barnsligt förtjust i Halloweentemat. Häxor, monster och t ex fladdermöss gör min dag när det kommer till papperspyssel :-). Därtill gillar jag att skapa med ett resetema. Resestämplar och -papper är något jag passionerat söker efter och samlar på mig :-). 


Så. Det var lite om mig. Jag hoppas att du återkommer till bloggen för att lära dig mer om vad vi gör här. 


Välkommen!

Inga kommentarer: