måndag 24 mars 2014

Project life med dold journaling

Denna vecka bjuder jag på ännu ett nytt uppslag i mitt project life album. Denna gång med dold journaling.


Till denna veckas uppslag har jag använt mig av Becky Higgins "Flea market edition" som ni hittar HÄR.  När jag scrappar mina sidor till mitt Project life album så vill jag helst använda mig av platta dekorationer, så att sidorna inte tar så stor plats i albumet.
Till detta uppslag har jag stansat ut dekorationer från Becky Higgins "Flea market edition" kit.
Här nedan ser ni mitt titel kort, där jag har använt mig av en cirkelpunch 1" för att stansa ut cirklar från kitet. Stämpeln "Hela livet är ett.." kommer från Vilda. Ni hittar stämpel kitet HÄR.


Fotot med "Flinks handelsbod" dekorerade jag med en pil från K&Company Smash "Notepads" samt utklippta dekorationer fån Becky Higgins kort kit.


Till detta uppslag har jag använt mig av dold journaling. Ett praktiskt sätt att få med mycket journaling trots alla foton.


Så här gjorde jag min dolda journaling:
Jag lade mitt journaling kort på det fotot som ska vara på plastfickans baksida.


Därefter ritade jag med en penna runt journaling kortet. Nästa steg var att tejpa med 3D tejp utanför den uppritade fickan.


Nu är det bara att sätta dit fotot som tillhör journalingen.


Min andra sida av mitt veckouppslag:



Må så gott!

//Jenny/e.j.m



Inga kommentarer: