måndag 17 mars 2014

Project life -Baby edition for him

Dags för en ny vecka i mitt project life album. Denna vecka bloggar jag vecka 23 i mitt album 2013.


Själva titelkortet har jag dekorerat med dekorationer från min låda med gott och blandat i. Damerna är utklippta från Graphic 45. Bokstäverna i ordet "Week" kommer från "Papermanina". Jag har också använt mig av Washitejp från "Dovecraft". Orden runt om kring dekorationerna är från "American craft" rollerstamp.

Till denna vecka har jag använt mig av "Becky Higgins kortkit "Baby edition for him. Kitet ser ut så här:

Ni hittar den HÄR.

En närbild på mitt titel kort:


Denna sida handlar om min älskade trädgård, så därför passade det bra att dekorera ett av korten med texten "Det här betyder allt för mig". Denna text hittar du i ett stämpelkit från "Vilda".
I ena hörnan satte jag tre stycken Brads. Dessa är från "Papermania", ni hittar dem HÄR.


Har man krympplast hemma så kan man lätt göra egna dekorationer. Stämpla valfritt motiv med vattenfast stämpelfärg på krympplasten. Klipp ut stämpelmotivet och krymp den sedan i ugnen.
Dessa dekorationer blir perfekta till Project life eftersom det fungerar bäst med platta dekorationer i albumet. Detta stämpelmotiv stämplade jag upp på vit krympplast.


Foton, teckningar, recept, kvitton, anteckningar eller annat som man inte får plats med i de vanliga plastfickorna brukar man sätta in i så kallade insert fickor. Antingen brukar jag klippa till egna av project life plastfickorna eller så brukar jag använda mig av A€ och A5 plastfickor. 
Denna vecka var min man på bilträff i Manntorp och ställde ut sin bil. Hans bil vann två stycken pokaler och dessa fotades såklart och sattes in i en insert ficka. "Mönsterpapprena" bakom fotot är ett kort från Becky Higgins kortkit, se ovan.


Här ser ni andra sidan i mitt veckouppslag. Denna vecka fick jag besök av goa vänner som tillbringade helgen hos mig. Prinsessan Madeleine gifte sig och maken var iväg på grabbhelg.


Här nedan, har jag använt mig av dies från "Memorybox" calm countryside. Jag stansade ut den på vit cardstock och limmade sedan fast dem på ett av kortet från Becky Higgins kortkit. Dekorerade ena hörnet med en brads och därefter kade jag in den i plastfickan. Avslutade med att trä en twine tråd runt hela kortet. Ni hittar fler dies från "Memory Box" HÄR.


I ena hörnet sydde jag fast en stjärna som jag har stansat ut med en dies från spellbinders.
Till detta uppslag klippte jag sönder en "A-plastficka" från Becky Higgins som jag sydde fast på en hel "A-plastficka". För att man tydligt skulle se att det fanns dolda foton och journaling bakom den sydda remsan av fotofack, skrev jag "LYFT HÄR" med min skrivmaskin på stjärnan.




Så här ser sidan ut när man lyfter på den dit sydda fickan:


Ha en fortsatt trevlig måndag!
Må så gott!

//Jenny/e.j.m

Inga kommentarer: