tisdag 4 mars 2014

Cupcakes för choladälskaren


Hos Scrapbruket hittar du de här underbara muffinsformarna från Martha Stewart. I dem bakade jag de godaste choladmuffinsen. Du hittar receptet i min blogg. I dessa blandade jag även i ca 50 g hackad mjölkchoklad. Jag hackade i rätt grova bitar så att de inte smälte helt under utbakningen. Det gör att om man fryser ner muffinsen och sedan tinar dem i micron blir själva chokladbitarna lite lagom mjuka och muffinsen blir extra saftiga.


Min spritsteknik behöver definitivt tränas. Tyvärr blev det inte alls lika snyggt som gott. Frostingen består av ca 2 dl grädde och 150 g choklad som fått smälta i grädden som jag värmde. Sedan fick allt kallna ordentligt innan jag vispade upp det och gjorde chokladfluff. För säkerhets skull tillsatte jag en rejäl skvätt rom så att det skulle smaka extra gott.




Inga kommentarer: