måndag 31 mars 2014

Project life med dekorationer gjorda med dies

Till mitt uppslag för vecka 13 denna vecka, har jag använt mig av Becky Higgins kortkit
"Baby edition for him". Ni hittar kitet HÄR. Detta kit är gjort med tema baby i åtanke, men som ni ser av mitt veckouppslag så kan man använda det till annat också.




Denna vecka har jag använt mig av mina små dies och stansat ut dekorationer till mina kort. Mönsterpapperna är från kortkitet, se ovan, och eftersom det alltid följer med dubletter av de olika korten så känns det inte så farligt att använda dem som ett komplement till egna dekorationer. 



Om jag har få bilder en vecka så brukar jag fylla upp fickorna med citat eller vackra bilder som jag hittar på nätet. Här ovan ser ni lite inspirationsbilder som jag hittade på Pinterest. Maken och jag håller på att inreda ett av våra rum till en walk in closet......
Det kanske inte riktigt blir som dessa inspirationsbilder, men man kan ju alltid drömma. Eller hur!

Jag limmade fast fotot på vit cardstock som jag skar till i storlek 4X6". Därefter rundade jag hörnen med en hörnpunsch. Scrapbruket har två stycken. Ni hittar dem HÄR och HÄR.


Till detta kort har jag använt mig av en stämpel med en smilies som följer med ett litet clearstampkit från Inkadinkado "Just one of those days". Jag valde att färgmatcha mina goa kollegorns röda jackor med ett prickigt kort ur Becky Higgins kortkit. 


De små fotona i mitten limmade jag fast på vita kort 3X4" från Becky Higgins, som säljs i 100 pack.
Dessa är vita och släta i sin struktur. Ni hittar dem HÄR. 


Till kortet ovan, stansade jag ut en cirkel från ett av de prickiga korten i kitet. Där efter klistrade jag dit en journalingcirkel.


Pilen klippte jag ut från ett av korten i kitet. Jag dekorerade pilen med tre stycken halvpärlor. Hos Scrapbruket hittar ni olika bling/halvpärlor och dots HÄR.

Lista över diesen:



Må så gott!

//Jenny/e.j.m


Inga kommentarer: