torsdag 13 mars 2014

NAMNSKYLT #2

Har fått beställningar från mina nya arbetskamrater.
De vill ha en snygg namnskylt på sitt gråa tråkiga skåp.
Självklart hjälper jag dom med det.




Jag fick fria händer när det gällde Monas skylt.
Hon har nyligen kommit hem från Thailand, så jag körde på lite Thailand känsla när det gällde färg o form.

Basen är ett vitt kraftigt papper.
Jag målade det med Gesso.
La på en stencil och smetade på texturpasta.
Sprayade med Dylusions sprayer i tre olika nyanser.


La ihop tre lila blommor och satte en brads i mitten.
Kvisten är utskuren från en silhouette som en kompis har. Passade på att tigga åt mig några utskurna saker.


Jag tycker att det ser fint ut när färgen blandas med texturpastan och den liksom stöter bort färgen. Snyggt!

Men så här blev den i alla fall. Det kommer troligen fler namnskyltar i framtiden.



Tack för titten!

//Madde

Inga kommentarer: