fredag 29 mars 2013

PRIMAS MIXED MEDIA-DOCK-STÄMPEL

Det var ju riktigt roligt att jobba med rosa och blått, tillsammans med Primas fina klippdocks-stämpel :-). Jag har kombinerat stämpeln med fina papper från Panduro, och jag måste säga att det känns riktigt bra att faktiskt börja använda sådant jag köpt och "lagt på hyllan".

Jag stämplade upp dockan på en sida ur en gammal bok och sprayade sedan med vit spray över den, för att tona ned trycket lite grand. Jag duttade ut färgen över hela motivet, då det hamnade i en stor fläck på bara ett ställe.


MATERIAL JAG ANVÄNT:
  • papper från Panduro (inkl die cut-figurer (måttband, symaskin, knappar m m)
  • mixed media-dock-stämpel från Prima
  • kraftpapper från mixed media-album från Prima
  • stor tag från Prima
  • 3D-kuddar för att få lite volym
  • tag-stans för att få till formen till uttrycket you're sew special
  • stämpeln you're sew special - gratisstämpel från en inspirationstidning
  • distressdynor för att kalka papperskanterna
  • papper från gammal bok
  • versafine stämpeldyna

Inga kommentarer: