fredag 15 mars 2013

KUGGHJUL I DRIVOR

Jag blev glad av att se den här fräcka stämpeln från Kenny K. Warrior princess heter hon.

Jag kände för att använda motivet tillsammans med en mängd kugghjul... Och så blev det.
Jag vet dock inte om jag är nöjd med detta... :-(. Till saken hör nog att jag inte hade något särskilt projekt i tanke när jag började... Jag ville ju så gärna bara testa på produkterna :-).


Kugghjul (cogs) i drivor... både från DoCrafts Xcut och Spellbinders.
Små fina påsnitar (brads) - med skruv-utseende eller helt vanliga.

Bakgrunden är torrembossad med Tim Holtz diamond plate (diamond plate och riveted metal). Papperet är så pass stort, att jag fått torrembossa två gånger för att täcka allt. Papperet är helt vitt från början. Jag har färglagt allt med med metallic-stainflaskan brushed pewter. Sedan har jag färgat in de förhöjda partierna med både weathered wood- och black soot-distressdynor.



Kugghjulen är sprayade med distress ink-spray i olika nyanser. (Jag har blandat ut distress ink refill-färger med vatten i små sprayflaskor).


Och kolla in krigarprincessans blick. Den går inte av för hackor :-). Han är allt bra fantastiskt duktig på att rita, den där Kenny K :-). Jag kan dock tänka mig att jag hade gillat figuren bättre utan päls-manteln... Nästa gång kanske jag skär bort just den för att se om det blir någon bra effekt :-).

Jag har färglagt motivet med copic-pennor.

Inga kommentarer: