måndag 25 mars 2013

Det kan inte bli fel med Mixed Media.

Att vara kreativ är så befriande för både kropp och själ. Jag är lärare och vi har bild en gång i veckan och det är bästa timmen för många. Det blir en så härlig stämning när alla sätter igång sin kreativitet och låter skaparglädjen flöda.
Att jobba med Mixed Media är befriande på många sätt. Det kan liksom inte bli fel, och om det inte blir som man tänkt sig så kan man måla över eller spraya dit lite mer färg.
Som grund till min suda idag har jag använt ett förtryckt canvasark från Prima med ett mönster som framträder när man färger in det. Jag började med att grunda med distressink. Sen har jag sprayat med olika gula och orange nyanser. Jag har använt DistresStain också. Fåglarna från Dylusions är stämplade och urklippta och sen lackade med Glossy Accent. Sångversens bitar är lite färgade med svart ink för att skapa kontrast mot bakgrunden. Jag har lackat de också med Glossy Accent.
 
 
Material:
 
 
 

Inga kommentarer: