söndag 31 mars 2013

En Minibok för smashing av citat och minnen

I dag bjuder jag på en egengjord smashing bok i mini format. Tanken är att jag ska smascha tänkvärda citat och minnnen där i. Jag har använt mig av mönsterpapper från Prima "Divane" A4 samt kollektionen "Lifetime".

Alla dekorationer har jag klippt ut från mönsterpapperna. När jag var färdig med fram och baksidan, lackade jag dem med ett lager Modge podge, ett slags limlack som förseglar pappret. Jag ristade i det prickiga mönsterpappret med Primas verktyg, Ingrid Bolme för att skapa en mer ruffig känsla på bokens framsida.
Detta verktyg rekommenderar jag verkligen. Det är ett verktyg som innehåller olika sorters distress redskap.
Ett slippapper, en kant som skapar distressed kanter och en stål borste som ristar i foto och papper. Samt en bigare. Ni hittar den HÄR.


Jag knöt flera organzaband runt BIA spiralen. "Slanten" som hänger på kedjan kommer från mina egna gömmor.

Här ser ni några foton från bokens insida:
Stämpeln med texten "Memories" kommer från Prima "Engraver". Ni hittar den HÄR.


kioi9ip
kipoipo
Bokens baksida:

Nu ska här smashas, visar resultatet sedan.

Må så gott!











Inga kommentarer: