fredag 22 mars 2013

KOLLAGEBAKGRUNDSPAPPER DEL 2

Nu är det dags för del två i kollagestämplingsteknik-albumet.

Jag älskar London. Punkt. Det finns inte mycket mer att säga om det :-). Så efter en stunds tvekan (några månader faktiskt), köpte jag denna stämpel, när jag väl förstått att det kunde vara kul att göra något med stämpeln om min favoritstad :-).

London-stämpeln kommer från Stampendous.
Linje-splatterstämpeln (wood panel) och rut-linje-stämpeln (arty) kommer från KaiserCraft.


Här har jag matat dit lite fler stämplar från både KaiserCraft och BoBunny, i olika Archival ink-färger (pale ochre, coffee, jet black, saffron, sepia).


Jag har haft den här stad-stämpeln ett tag, och haft lite svårt att veta vad jag skall göra av den, så för att utmana mig själv, började jag med den på nästa papper.
Sedan har jag fortsatt med flera KaiserCraft (cherish, imagine, postmarks) - och BoBunny (stained textures)-stämplar, förutom destinations-stämpeln från Teresa Collins.


Och här har jag en massa foton längs processens gång. Jag hoppas att du får en lite bättre förståelse för hur jag gjort denna layout.


Jag började med en retro-bakgrundsstämpel från KaiserCraft. Jag använde Pale Ochre (Archival ink), den ljusaste färgen.


Sedan gick jag loss med fyra olika KaiserCraftstämplar (treasure, imagine, cherish, journey), som alla har en bingobricka och diverse masknings-teknikstämplar på ena sidan av stämpeln. Dessa funkar därför alldeles utmärkt som kollagestämplar.


Här började det bli lite galet... Jag hittade en fräck kugghjulsstämpel från Stampendous, och en fin filmrulle-stämpel från BoBunny (mama-razzi2). Kugghjulen tenderar att ta över retro-bakgrunden från ovan, men men... Det fick bli så idag...





Nu går jag loss med lite fler stämplar i svart. Flygplanet blev lite svagt... Det kan hända att jag stämplar upp flygplanet på nytt på separat papper och klipper loss och limmar fast den sen...
Några runda postmärkes-stämplar i svart, gör det hela intressantare.


Och så lite fler stämplar, några i russet-färg (Archival ink). Avsikten är att täcka alla sidor med stämpelmotiv, utan att det blir kladdigt. Allt skall synas, utan att vara störande.


Det gäller att tänka på vad man vill ha längst fram, då den svarta färgen ju är starkast, och kommer att tränga igenom alla andra färger...



Den russet-orange färgen piggar upp på ett trevligt sätt, tycker jag :-).



Ett kugghjul i svart, blir garanterat ett trevligt inslag :-).


Och så här ser det ut just nu. Världskartestämpeln kommer från Teresa Collins.


Här är en handledningsvideo som visar hur jag skapar mina egna kollage-bakgrundspapper med massor av stämplar :-).

Inga kommentarer: