lördag 8 december 2012

Trio i tändsticksaskar

Jag fortsätter med tändsticksaskinspiration. Tändsticksaska är perfekta små presenter att ge till förskolepersonal eller när man är bortbjuden. Det mest perfekta är att det går så snabbt att göra och man kan hålla de relativt enkla men ändå effektfulla.
 
Idag är mina askar mer grafiska till designen. Grundidéen fick jag från Rimnas blogg. Jag har klätt mina askar med vit cardstock. Sen stansade jag ut en snöflinga som jag sen skar ut i rätt storlek. Jag inkade kanterna och bakom papperet med snöstjärnan. Jag hade velat inka varje kan på det utstansade men det var för pilligt. Sen inkade jag på en annan bit cardstock som jag fäste på asken. Jag fäste biten med snöstjärnan på med distanskuddar och så printade jag God Jul med dymon.
 
Materiallista:
 



 

3 kommentarer:

Stephi sa...

så tuffa och annorlunda..Gillar

Päivi sa...

Supersnyggt!!!

Sari Hänninen sa...

jag gillar dem också :)