måndag 12 maj 2014

PROJEKT LIFE VECKA 19

För att ligga i fas med mina veckor, och inte känna mig stressad över att inte hinna med och scrappa min vecka så har jag valt att ha en Projekt life dag i veckan. Söndagar är min scrapdag, som jag alltid startar med att skriva ut mina foton från gångna veckan. Jag använder mig uteslutande av Becky Higgins A-ficka för att lättare kunna planera i vilken storlek jag ska skriva ut fotona i, men också hur jag ska fota mina händelser. D.v.s huruvida jag ska fota motivet liggande eller ståendes.

Till denna vecka har jag valt att använda mig av kort från Me and my big ideas "Story of me". Ni hittar dem HÄR. Mitt titelkort har jag gjort genom att använda mig av ett 4x6" kort från kortkitet ovan. Jag använde mig av flera olika kort från kitet och skapade dekorationer av dessa till mitt titelkort.


På mitt uppslag ville jag ha med en dold journaling. Denna lade jag i en brun ficka som jag hade i mina gömmor. Jag dekorerade den, genom att stansa ut olika figurer med mina olika dies. Stämpeln i form av en pil med texten remember kommer från ett clearstamp kit från Technique Tuesday "Remember". Längst ned stämplade jag datumet med en roller date stamp från Studio Calico. Ni hittar den HÄR.


Min makes intresse för bilar måste så klart också få vara en del av vårt familjealbum.
Textlapparna ovan kommer från Simple stories Sn@p (cardstock stickers). Ni hittar dem HÄR.


I mina album så hittar man även andra lappar och notiser. Alla minnen kan sparas. Så när sonen fyllde 15 år och ett körkortstillstånd för moped beställdes, så åkte den ned i en A4 plastficka. På baksidan av körkortstillståndet satte jag foton på sonen när han premiär åker.




Denna vecka deltog vår dotter i sin första klubbkamp och friidrotts tävling. Detta var en storhändelse i dotterns liv, att våga delta och tävla. Även Lets dance finalen fick en plats i mitt album. Även om vi inte var där, utan njöt av finalen från tv soffan, så gick det ju bra att fotografera tv-bilden.
Helgen avslutades med en lugn hemmakväll framför Melodifestivalen samt sonens fotbollsmatch med delar av släkten som supporter. Pilarna utav kork kommer från Studio Calico Atlantic cork "Arrows and chevrons"

Övrigt material:

Project life dies "Becky Higgins" set 1
Simple Stories sn@p clear stamp "Snapshots"
Technique Tuesday clear stamp "Right here"
Twine snöre


Må så gott!

//Jenny/e.j.m


Inga kommentarer: