måndag 5 maj 2014

PROJECT LIFE; MIN PÅSKVECKA

Måndag och min bloggdag, som vanligt bjuder jag på ett uppslag i mitt project life album. Denna gång vecka 16 och familjens påskvecka.

När jag gör scrappar mina sidor så blandar jag ofta Project life kort med mönsterpapper eller vackra bilder från Pinterest eller Face book. Titelkortet är ett utskrivet foto på fotopapper från Face book.
Project life korten är från Becky Higgins "Flea market", ni hittar kitet HÄR.

Fotot på Hammarbymatchen som maken och sonen var och tittade på dekorerade jag med chipboard dekorationer, Simple Stories "Say cheese".

På denna sida har jag också gjort en ficka som man kan lyfta upp. Bakom döljer sig flera foton från vår promenad på Muskö. För att man ska se att det finns mer bakom fickan så stämplade en "tag" på gul cardstock som jag sedan klippte ut och häftade fast, samt satte ett gem över. Stämpeln kommer från ett clearstamp kit från Simple Stories "Daily".

Jag klippte ut min ficka från Becky Higgins "A-plastficka". När jag klippte ut den så lämnade jag en 5 mm kant längs plastfickans stansade sömn. Lade fickan ovanpå den hela "A-plastfickan" och sydde sedan med min symaskin längs den stansade sömmen (se foto nedan)

Så här ser det ut när man lyfter på fickan:

När jag scrappar mina sidor så sätter jag även in annat t.ex. små notiser, kvitton, biljetter eller som i detta uppslag ett brev ifrån påskharen. Denna sida har jag dekorerat med "skräp" i från min gott iblandat låda. En låda där jag samlar allt möjligt, tags från kläder, bilder från tidningar, reklam etc.

Moa, vår dotter målade ett påskkort till maken och mig. Kortet satte jag in emellan uppslagen i en A5 plastficka.


Texten påskafton kommer från Simple Stories snap cardstock stickers, ni hittar dem HÄR.
Bakom ena fotot satte jag en dold journaling i form av en tag.
Så här ser alfabets stickers ut:





Må så gott!
//Jenny/e.j.m










Inga kommentarer: