fredag 13 april 2012

WANNA BE A FROG?

När jag fick syn på den underbara häxstämpeln från Inkadinkado (witches brew), visste jag att jag var tvungen att äga henne. Bara kolla in hennes ansikte. Helt underbart. Och snoret som rinner... Ha ha ha! Kolla även in de andra detaljerna, med bokhyllan och spindeln...



Jag har färglagt allt med copicpennor. Jag bara älskar att färglägga med dem. Det är inte så krångligt, och om man vill, kan man verkligen göra fina saker :-). Jag, som är en otålig själ, skyndar mig helst...
Här är hela layouten.



Jag bestämde mig för att jobba med kraftpapper i bakgrunden, men för att få lite variation från de enkla kraft-papperena, ville jag använda mig av ett papper med diamantmönster. Och om du tittar noga på ugglan - så ser du att det ljusa diamantmönstret är sådant att det inte tar emot färg, utan förblir kritigt vitt. Ugglan (mini night owl) kommer förresten också från Inkadinkado.


Klockan som du ser en del av, kommer från Sizzix/Tim Holtz och heter Weathered Clock. Du behöver en stansmaskin som tar tjocka stansmallar för att få fram formen.

Den gröna remsan med gift-biljetter kommer från ett av Timpans stämpelset, nämligen Mini Halloween. Jag har färglagt det röda med en copicpenna och därefter färgat in det vita papperet med både old paper- och antique linen-stainflaskor.



Spelkortet med siffran 13 hittar du i stämpelsetet som heter Going Somewhere (Tim Holtz). Det setet är förresten fyllt med bra stämplar som t ex biljetter, klocka och texter.


Och tänk så bra det blev med den här layouten... Det är ju fredagen den trettonde idag... och jag, som gjorde layouten veckan innan, bara råkade få med rätt siffra :-). Ha ha ha.


När jag letade på internet efter lämpliga häx-citat fann jag denna: "Wanna be a frog? Just keep annoying me!", och det var något som tilltalade mig. Jag bara kände för att kunna varna för att även jag har mina gränser. Om man inte respekterar dem, ja, då kanske jag förtrollar någon till en groda :-). Häxa som jag är... Hö hö.




Grodan förresten, den kommer från Cats Pajamas (fright night). Det är ett amerikanskt stämpelmärke med flera olika set. De är härligt tecknade tycker jag... I ovanstående set finns det fler käcka halloweenmotiv, som häxa, träd, kittel, uggla, spöken, godis m fl.  


Som avslutning har jag också splattat dit några fläckar med stainflaskan Pumice stone.

1 kommentar:

jenny/e.j.m sa...

Vilken läääääcker layout, dessa stämplar var ju så häftiga. Gillar din rubrik!