måndag 9 april 2012

Tygpapper kan bli ett pennställ

Visst låter det lite märkligt med tygpapper. Men det är inte så konstigt, det är tyg med en klistrig baksida och det är lite som cardstock i tjocklek när man arbetar med det.


När jag bläddrade igenom det senaste numret av Creativity hittade jag en bild på just ett pennställ som var gjort med just detta självhäftande tygpapper. Det är inte så ofta jag får för mig att göra något i alterväg men detta verkade kul och jag ville testa att göra mitt egna pennställ. Vad gillar ni den söta lille vofsingen, Boofle heter han och är jättepoppis i England. Mina barn ville gärna ta hand om alla läckra klistermärken med Boofle och jag måste hålla med dom, han är faktiskt riktigt söt. Jag önskar jag kunde virka för då hade jag kunnat göra ett par Boofle till mina egna sötnosar. Slutligen snurrade jag fast lite Doodlebugs Twine runt pennstället. 


Ha en skön vecka! 







Inga kommentarer: