lördag 15 oktober 2016

TRE FJÄRILSKORT MED TORREMBOSSADE OCH DISTRESS-INFÄRGADE BAKGRUNDER

Jag har använt mig av en embossingfolder. Den utstansade fjärilen ingår i ett flerpack, från Tim Holtz/Sizzix. Det är två olika sirliga fjärilstansmallar och två bakgrundsstansmallar i samma paket (detailed butterflies) :). Här hittar du flera embossingfoldrar, hos Scrapbruket.

Jag provade att jobba med sugrör på handgjorda kort för första gången, i o m att de fångade mitt öga här hemma, när jag började röja och fixa med pysselsakerna :).

Citaten är stämplade med svart StazOn-dyna och stämplar från Vilda Stamps, på krympplast. Jag har sedan stansat ut formerna med olika stansmallar och krympt ned plasten med hjälp av en embossingfön. Det finns flera fina färger i StazOn-serien, så testa gärna att stämpla med t ex rött, grönt eller blått på krympplasten :).

Hjärtliga gratulationer - Svenska texter 2



Vänskap får själen att blomstra - Vänskap får... V387


Önskar dig en dag lika underbar som du - Önskar dig...  V451



I och med att krympplasten är halvt om halvt genomskinlig, och inte riktigt "poppade" från bakgrunden, valde jag att måla baksidan med Picket fence Distress Paint från Tim Holtz/Ranger.

Att stämpla just texter på krympplast, tycker jag är oerhört fiffigt, speciellt med lite större texter, i o m att de krymper ned till circa en fjärdedel av originalstorleken :). Då får man plats med lite mer på kortet :). 


Jag har limmat fast allt med antingen smältlim eller Glossy accents, från Ranger.



Här är några närbilder på fjärilarna och hur det ser ut när jag använt mig av olika sorters glitterlim:
Stickles - Frosted Lace... Knappt synbart i fotot, men det är riktigt fint i verkligheten :).



Stickles - Diamond (en blå ton i glittret...)



Nuvo glitter drops - White Blizzard 

Inga kommentarer: