lördag 15 oktober 2016

FJÄRILSKORT

På sista tiden har det blivit många fjärilskort här i bloggen. Det kan inte hjälpas. Jag är nog i ett fjärilsstim just nu :).
Jag började med att stämpla det vita papperet med en text-bakgrundsstämpel och sedan stansa ut en fjärilsform. Jag kommer att använda text-fjärilen i ett annat projekt. För att inte låta textstämpeln hamna utanför sömkanten, tejpade jag med washitejp längs sidorna. Den observante ser dock att jag missat en bit, varför texten flyter ut över kanten.
Fjärilstansmallarna kommer från Tim Holtz/Sizzix (Detailed butterflies 661182).

Till det här kortet har jag nyttjat en av de många fjärilar jag stansade ut ur ett egensprayat papper (från ett föregående projekt).


Jag har även stansat ut en sirlig fjäril ur svart papper och sedan sprayat det med olika skimmersprayer... från Prima Marketing (Color Bloom Spray). Guld och grönt.
Det är rätt så käckt att lägga ett papper under det utstansade motivet, för då får man ju ytterligare ett användningsområde för stansmallen :). Det kan ju vara käckt att göra ett s k rent och enkelt kort, med det underliggande papperet :). 


Så här ser det ut, när jag limmat fast den sirliga fjärilen med bara "kroppen" mot underlaget. Jag har vikt upp vingarna lite, för att ge det hela lite "liv".

Inga kommentarer: