söndag 30 oktober 2016

ETT UPPRÄTT Z-VIKT HALLOWEENKORT

Äntligen fick jag gjort ett halloweenkort...
Egentligen skulle jag ha städat hela dagen, men jag hade en sån obeskrivlig lust att pyssla... Jag får väl städa imorgon... Eller så får jag säga att spindelväven m m tillhör halloweendekorationen :)...
Nåja... Skämt åsido.

Här är ett halloweenkort med en specialvikning, min nya favorit, lodrätt z-kort :). Det finns även en film längst ned, där jag visar kortet lite mer ingående :).

Jag har använt mig av Tim Holtz kantstansmall twisted edge, för att skapa den fräna toppen till kortet.


Den torrembossade bakgrunden är frammanglad med embossingfolder från Xcut - wedding - ever after/damask background.  Det finns även en lodrät dito... Jag har manglat fram mönstret på ett vitt papper och sedan jobbat in svart stämpelfärg (Archival ink) över texturen.
Den fina ramen kommer från Intricutz dies och spindelväven har jag stansat ut med en gammal stansmall från Quickutz.



Jag har duttat på svart glitterlim (black diamond - stickles) på ramen, för att få den att blinga lite :).




Här är en handledning till hur jag gjort kortet... 


Inga kommentarer: