lördag 8 oktober 2016

ÅRETS FÖRSTA HALLOWEENALSTER

Varje år, så där på sensommaren, griper lusten att göra halloweenalster tag om mig. Då och då, köper jag nya produkter för att fulla ut min samling med halloweenstämplar och -stansmallar :).

Den här gången har jag invigt en "happy halloween"-stansmall från Cheery Lynn Designs och en underbar "haunted house"-stämpel från Deep red clingstamps. Det finns även en annan sköning, vid namn Haunted mansion, från samma företag :).


Tygrosorna och spetsen har jag färgat in med olika brusho-pulver, som jag sedan aktiverat med vatten, precis som bakgrunden till tagen. Om du inte har brushopulver, går det givetvis att leka sig fram med sprayfärger från olika företag, som t ex dylusionsranger m fl :). 



Här ser du stämpelmotivt lite bättre. Jag har pulverembossat det, för att få det att framträda från bakgrunden ordentligt. Embossingpulver finns i en himla massa sköna färger.


Alla dessa former ingår i stansmallssetet från Cheery Lynn Designs. Den verkar vara slut i skrivande stund, men håll utkik efter den, via den här länken, som visar alla stansmallar från Cheery Lynn Designs

Även här, har jag använt brushopulver, för att färga in ordet... tillsammans med Ken Olivers härliga liquid metals. De kan användas som de är, t ex med pensel, eller spädas ut med lite vatten, vilket jag gjort, för att få fram en skimrande look, som syns bäst på tagen. 


Här ser du skimret från pewter-flaskan, t ex.

Inga kommentarer: