torsdag 9 januari 2014

LEKER FRAM ETT KORT TILL EN LITEN FLICKA

Ibland när jag skapar någonting så leker jag fram resultatet.
Som idag tex. Jag hade i tankarna att jag skulle göra ett grattis kort till en vän som fick barn i november.
Vet att mamman (min kompis) gillar lite äldre stil och att hon gillar vintage. Men hon gillar inte när det blir för plåttrigt. Men jag grejade ihop detta i alla fall.


Basen är ett vitt cardstock.
Det mönstrade pappret hade jag låg bland mina gömmor. Det skrapade jag kanterna på och färgade in med distress.
Gick lös med lite washitejp också. Kan inte låta bli. Det är ju så enkelt att sätta dit och det blir fint.
Stansade ut en liten bård med stjärnor och färgade in med mera distresser. Alltid kul att kladda lite.


Stämpeln är från Belles ´n whistles. Den färgade jag med akvareller.



I det stora hela blev jag nöjd.


Tack för titten!

/Madeleine

Inga kommentarer: