lördag 25 januari 2014

ETT TACK-KORT JAG INSPIRERATS TILL ATT GÖRA

Det händer ganska ofta att jag samlar på mig bilder på Pintrest. Bilder som jag tycker om och vill låta mig inspireras utav. Den här gången har jag härmat detta alster.

Jag började med att stansa ut en liten fjäder med Tim Holtz/Sizzix movers & shapers-stansmall Feather and inkwell. Jag fortsatte sedan med den större fjädern, från samma designer/företag - Writing desk.

 
Jag valde samma käcka färger - turkos och rosa, bara för att bryta mina egna vanor (kraft, vitt, rött, svart... och ibland lite orange :-)).

Jag letade fram ett grå-silvrigt papper, som jag stansade fram en kant på, med hjälp av Martha Stewarts kantstans Scallop dot. Det är en av mina favoritkantstansar... 


Därefter stämplade jag ordet tack, med en stämpel från Vilda Stamps samt satte dit några halvpärlor och en rosett av ett, lite grövre snöre. Jag limmade fast de sistnämnda med min limpistol. 


Det kan vara käckt att ha sådana här kort färdiga, när man skall skicka iväg tackkort :-). 

Inga kommentarer: