onsdag 13 februari 2013

Glittering Eyes

I dag har jag lekt med färger, Mist och Distress Ink. Jag har använt mig av ett vitt CoreDination papper som bas till min layout. Jag började med att täcka hela det vita pappret med ett lager Gesso, där efter limmade jag fast ett lager med antika tidningspapper slarvigt över hela pappret. Lät det torka och sedan la jag på ett lager modeling paste (vit) så att texten på tidningspappret blev lite diffus.
Jag letade fram några små tårtpapper från mina gömmor och använde dem som en mask på layouten. Det vill säga jag la dem på layouten och sedan smetade jag ett lager modeling paste över tårtpapperna  Drog försiktigt bort dem och kvar var mönstret efter tårtpapperna. Lät layouten torka igen och sedan drog jag med min Distress Ink dyna (svart) över mönsterna som blev på pappret.
Sprayade med en grön och en rosa mista lite här och var på layouten. Klippte till remsor av mönsterpappret och la bakom fotot med fotomattan. Mönsterpapprena kommer från Ruby Rock-It "Eklectique" -In the Parlour. Jag stämplade lite slarvigt med en clearstamp från Kaisercraft "Vintage -Believe" i hörnen på layouten.


Blomman klippte jag ut från mönsterpappret och satte sedan i hop till en egen blomma. Bladen är också från mönsterpappret. Avlutningsvis satte jag tre stycken halvpärlor i blommans mitt.

Må så gott!






Inga kommentarer: