onsdag 20 februari 2013

Ett grattis kort - A stair step card

Här om dagen när jag satt och surfade runt efter ideer så hittade jag ett "stair step card", ett kort med en trappa inuti. Så här blev mitt kort:

Jag har använt mig av ett vitt CoreDination papper till kortets bas. Säljs i 20 pack för 89 kr.
Till detta kort gick det åt ett helt 12X12 papper. Det blommiga pappret kommer från Prima "Zephyr collection". 

Stämpeln är en urban stamp från Papermania "Beautiful -Entomologist". Ni finner den HÄR.
Jag stämpalde upp motivet två gånger, den ena på blått papper och den andra på beiget papper. Där efter klippte jag ut fjärilen och satte fast den på den blåa bakgrunden. Jag ramade in motivet med en vit ram och lite stickles. Även fjärilen fick lite stickles på vingarna.

Rosor från Prima, fick pryda kanten på trappen. Stämpel motivet, rosen kommer från Prima. Ni hittar den HÄR. Jag använde mig av Inkadinkaclings alfabets stämplar till att stämpla upp ordet "Grattis" på en pappersremsa, klippt till en vimpel.

Runt varje mönsterpapper på trappstegen knöt jag två varv med svart-vit twin snöre. Detta twin snöre säljs i tre pack (olika färger) 



Må så gott!

//Jenny//






Inga kommentarer: