torsdag 27 juli 2017

HELLO

Hej!

I dag vill jag visa er ett kort som jag gjort.
Hittade en skiss som jag utgick i från.
Det är ju så ibland att man liksom kan tappa lite inspiration. Då är en skiss helt perfekt att ta till. Då brukar inspirationen komma tillbaka. Eller att titta på andras alster.

Detta kortet gjorde jag så här:

Jag började med att stansa ut formen på ett vitt lite hårdare papper. Sen la jag det i en embossing platta med ett snyggt mönster. Pressade detta igenom min cuttlebug.
Klippte av vissa delar och färgade in kanterna med distress ink.
Jag klippte ut en "flagga" av vanligt vitt papper. Färgade även in dessa kanter.
Hittade ett ord som passade som jag satte på min "Flagga".
Ett mönsterpapper i bakgrunden o lite bling så blev kortet färdigt.
Mer än så behövdes inte.


Hoppas ni finner inspiration.
Ha en underbar dag!
//Madde

Inga kommentarer: