lördag 18 juni 2016

MIXED MEDIA-LAYOUT OM KÄRLEK

En kär vän gifter sig med sitt livs kärlek och istället för att köpa en present till brudparet, önskade de sig istället något jag scrappat :). Sagt och gjort. Jag satte igång och öva... 

Så här ser det slutgiltiga alstret ut, och det påminner mycket om det alster jag tidigare liftat (Georgia 
Heald). Jag ville ju så gärna få med ett foto i hjärtat, så jag beslutade mig för att göra om allt - från scratch :).


Den här gången gjorde jag bakgrundspappret från grunden, i o m att jag inte hade kvar några av de fina gråtoniga papperen från Tim Holtz underbara papperskit.

Jag har jobbat med olika stämplar ur min samling och även jobbat med s k resist-teknik (versamarkdyna + stämpel + genomskinligt embossingpulver clear away-bricka + embossingfön).

Den där plastbrikan med öppning är verkligen användbar när man jobbar med embossingpulver, i o m att det är ett friare sätt att hälla på pulvret på det stämplade motivet samt hälla tillbaka det in i burken med.

En del av stämplarna är stora, vilket gjorde att stämpelpress-verktygen (Nellies Choice - Stamping buddy (Crafts too)) kom till sin rätt :).

 

För att efterlikna Timpans papper, har jag jobbat med gråa och silvriga stämpeldynor från olika företag: 
stazon - dove gray
stazon - stone gray
memento luxe - gray flannel
archival ink - watering can
prima fluid chalk edger - tin can
dovecraft premium pigment ink pad - silver
encore! - silver 

Jag har också sprayat med grå toner... 
Distress ink mica spray - brushed pewter
Distress spray stain - pumice stone



Jag har använt mig av olika stämplar, som du kan hitta motsvarigheten till här: 
fjäril - sheena douglass, eller stampendous - butterfly beauties, chapel road - angel butterfly, stamping bella - butterfly on blueprint, nellies choice - butterfly,
hörn -
text - craft emotions - background text,
love - vilda stamps - love is in the air, itty bitty... - line of love, crafters companion textures - words of wonder, crafters companion - words to inspire,
swirl - crealies - bits & pieces no 01 swirl, a little bit sketchy - best friend swirl,
honungsnät - marianne design - tinys fish net,
tegelvägg - papirdesign - cloth and brickwork 

Jag har nyttjat ett foto som det äkta paret lagt upp på sig själv på Facebook. Jag har lagt på filter och gjort det svartvitt, för att det skulle vara lättare att jobba med färgkombon rosa, turkos, svart och grått. 
Jag har även lagt in lite promenadfynd (läskburk-öppnare och skruv) i alstret, för att lägga till en touch av mig :). 

Hjärtramen är utstansad med två stycken hjärtstansmallar från CreaLies - hearts. Det finns även ett vanligt hjärt-stansmallsset utan sömkant. Hjärtat är målat med Liquid pearls - utspätt med vatten... Jag har sotat kanterna med en liten bit disksvamp och svart stämpelfärg (halvgammal dyna VersaFine).

Jag har byggt upp alstret med utstansade figurer för att skapa dimension till "tavlan". Kugghjulen kommer från både Tim Holtz (gadget gears1, gadget gears 2) och Cheery Lynn (gears).

Några knappar, punchinella, ostduk, text- och texturstämplar, spiral-snöre, spets, kulsnöre, utstansad fjäril (startkit till lilla big shot-maskinen) samt utstansade love-ord pryder layouten. 
Prima - epiphany #2

Här ser du alstret en gång till :).

Inga kommentarer: