lördag 25 juni 2016

GÖR EGET MÖNSTERPAPPER MED SHABBY CHIC-STUK

Jag är fast i mixed media-träsket, och det är så himla kul att komma på nya tekniker hela tiden :). 
Nu har jag provat på att göra egna mönsterpapper, med shabby chic-stuk...

Jag har jobbat in textur, med hjälp av:



(När du ändå besöker Scrapbrukets embossingpulveravdelning, kan du ta en titt på de underbara enamelpulvren från Stampendous).

Jag har stämplat och sprayat och slutligen målat över "allt" med ett tunt lager vit gesso.

(förslag på) STÄMPLAR:






"Splattarna" är gjorda med Tim Holtz distress stain-flaskor:
  • black soot
  • broken china
  • worn lipstick


Jag har även gjort färgkartor för mina grå och silvriga sprayfärger och stämpeldynor. 



Här är en förteckning över de sprayer och stämpeldynor jag använt:

SPRAYFÄRGER:

  • Tattered Angels - Silver
  • Prima Color Bloom - Precious Stone
  • Distress ink spray stain - Pumice Stone
  • Tattered Angels - Silver Sugar
  • Dylusions - Slate Grey
  • Distress ink mica spray - Brushed Pewter
  • Distress ink stain spray - Brushed Pewter

STÄMPELDYNOR:



Inga kommentarer: