torsdag 30 april 2015

PÅ TRÄFF!

Hej!
I dag vill jag visa ett kort som jag är väldigt nöjd med.


Använde ett akvarellpapper.
Stämplade den främre svampen först. Svamparna kommer från Vilda Stamps och är helt underbara! Jag älskar deras detaljrikedom!
Stämplade den igen på ett tunt papper som jag klippte ut och använde en limpenna på baksidan.
När limmet torkat så limmade jag fast den utklippta svampen på den första stämplade svampen.

Limpennan fungerar så att limmet är blått när det är blött och limmar jag fast det direkt, så fastnar det för alltid. Men när limmet torkat och blivit genomskinligt så fungerar det ungefär som limmet på en post-it lapp. Alltså inte permanent.

Det kallas att man maskar!
Då kunde jag stämpla svamp nr 2 utan att det ser konstigt ut.
Prova gärna!
Färglade allt med distress markers.


Maskade alla svamparna och stämplade gräset i bakgrunden.
Ritade på frihand det gröna gräset.

Hoppas att ni finner inspiration!

//Madde

Inga kommentarer: