lördag 18 april 2015

Den 14 mars satt några pyssekompisar och jag hemma hos mig och pysslade ihop några kort, som vi sedan skänkte till DenisÄngelProjektet. Syftet är att sälja korten till förmån för Panzisjukhuset och alla de kvinnor och barn som antingen våldtagits, torterats eller både och. 

Jag har använt mig av några stansmallar för att få fram de kvadratiska formerna, vingarna och den utstansade formen som vänner-texten står på: 

Ornate squares - Spellbinders 
Decorative elements - Spellbinders 
Labels fourteen - Spellbinders
Wings (steampunk) - Cheery Lynn



Vingarna är färglagda med silverfärgad stain (Brushed pewter).
Jag har även färglagt den största utstansade formen med blå distressfärg medan den satt kvar i stansmallen.


Om du vill veta mer om hur DU kan göra skillnad, kan du kolla in DenisÄngel-bloggen samt de olika grupperna på Facebook:
samtalsgrupp
gillagrupp

Inga kommentarer: