söndag 5 april 2015

MIXED MEDIA-TAG MED KAMERATEXT FRÅN VILDA STAMPS

Jag blir ofta inspirerad av diverse alster jag hittar på Pintrest. Den här gången var det en mixed media-tag med volym som fångade mitt öga... Lynn Kopas har gjort den.

Jag beslutade mig att snabbt och lätt tota ihop ett alster - av det jag hade liggande i "snabbstäd-påsar" och på arbetsbänken. Det var dags att sätta allt i arbete... :-).

Så jag limmade fast ett kugghjulshörn i vitt (steampunk corner - memory box) - längst ned... (chipboard-tagen var förresten redan infärgad... (efter ett misslyckat försök att göra ngt...)).
Jag matade också in:
  • orange blompistiller (när skall jag egentligen använda dem???)
  • en utstansad fjäder (Fluffy feather - Poppy Stamps)
  • en ros från Prima
  • en metallfjäril som jag fått i en goodie bag någonstans
  • en liten söt guldfärgad flicka/docka och snurrgem
  • ... bland annat. 

Kanske ser du något mer...

Jag smetade också dit lite struktur med hjälp av burlap-stencil från Tim Holtz och white cracle paste paste från Prima.


Jag målade allt med ett tunt lager vit gesso (kolla länken - längre ned... flera storlekar på gesso-flaskor).


Och så började jag att spraya lite försiktigt... Rosa och gul distress-spray (worn lipsticksqueezed lemonade)... Och lät det rinna...


Jag fortsatte med turkos och orange (broken china och spiced marmalade).


Jag sprayade lite till och avslutade med lite svart... Jag har också förstärkt intrycket på vissa ställen med gammeldags guldfärgad inka gold-skimmerpasta (old gold). 


Jag kände mig inte riktigt klar med tagen än... Så jag valde att härma Anne Kristine Holt med rosetten :). Jag har inte samma slags band som hon, men jag kände ändå för att testa... :).

  







Här ser du närbilden på kameratexten, som jag är så otroligt förtjust i... :).

Life is like a camera. Just focus on what's importatnt & capture the good times, develop from the negatives & if things don't work out, just take another shot. 

Du hittar textstämpeln, tillsammans med andra sköna kamerastämplar i ett kit (V798), hos Vilda Stamps. Jag har stämplat den med staz-on-dyna på krympplast och krympt ned den med min embossingfön (heat it craft tool från Ranger). Osandad krympplastsandad krympplast.

 

Jag har också hällt lite metallic-embossingpulver från Stampendous. Det är ett lite grovkornigare pulver, som skall fönas underifrån, för att inte allt skall flyga iväg. Du kan också stämpla något stökmotiv med klistredynan, för att ge pulvret ett "fäste" :).
Kolla gärna in de övriga antikfärgade embossingpulvren /enamel (längst ned på sidan) och de lite mer grovkorniga dito...



Inga kommentarer: