torsdag 26 december 2013

ETT KORT TILL EN LITEN PRINS


Detta kortet ska en gammal barndomskamrat få. Han och hans fru fick i dagarna en liten gosse.
Dom bor i huvudstaden och då passar det ju med kungliga dekorationer.


Här har jag använt en stansmall från Cheery Lynn  för att få fram en snygg bakgrund.
Stansade ut i ett brunt cardstock och duttade på lite vit akrylfärg så det blev lite mera liv.
Jag hade sedan tidigare stansat ut en form i kartongpapper. Hålet som blev kvar passade perfekt.


La dit ljusblåa halvpärlor i hörnen.


Och den ståtliga kungakronan till den lille prinsen.
Här har jag en krona som är av trä. Den låg o skramlade i mina gömmor.
Den gick jag lös på med Inka Gold. Satte dit några halvpärlor på topparna.


Detta kortet kommer nog fram efter alla julhelger.

Inga kommentarer: