onsdag 19 december 2012

My sisters

I dag bloggar jag en layout som jag gjorde här om dagen med ett foto på mina kära systrar.

Till layoutens bas har jag använt mig av ett vitt CoreDination papper, säls i storpack 25 st format 12".
Mönsterpappret kommer från fabscraps och kollektionen Victorias. Ni hittar kollektionen HÄR.
Jag använde mig också av CoreDination papper i färgen "Rustic" till vimplarna.
Vimplarna gjorde jag med hjälp av diesen Spellbinder Shapeabilities "Nested Pennants". De kostar 199 kr och består av 8 dies i olika storlekar. På vimplarna stämplade jag swirls med en clearstamp från detta set, från "My paperworld", India. Slutligen virade jag brun/svart färgat twine snöre tre varv runt layouten. Knöt en knut och satte dit en blomm charm. Just denna twine säljs i tre pack. Tre olika färger för 29 kr. 

En Tim Holtz ticket med texten "Love" fick rama in ena hörnan av fotot.
Jag har också använt mig av mönstrad tejp. HÄR hittar ni de som finns hos Scrapbruket.
Ordtagsen till höger om fotot  kommer från Tim Holtz, ett häfte full med 1088 st ord.
Dessa hittar ni HÄR. 
Må så gott!


Inga kommentarer: