lördag 22 december 2012

Julklappsetiketter

Så här några dagar innan julafton är det full fart på julklappsinslagningen hos många. Då passar det bra att pyssla egna julklappsetiketter. Etiketter ska inte vara för avancerade eftersom de kanske inte sparas när paketet är öppnat och så ska man ju hinna göra dem också mellan knäckkokning och dammsugning.
Min första etikett är gjord med en stjärnpunch som jag fäst lite silkespapper bakom. Det går att använda olika stansar eller diecuts för att göra olika modeller.
 
 
Här har jag använt en stämpel som är lite större. Jag stämplade med rött ink och vek sen motivet på mitten för att skapa kortet. Stämpeln är tillverkad av My Paper World och kommer i ett set med två. Det är mycket prisvärda silikonstämplar.

 
På den här etiketten har jag använt den andra stämpeln från setet ovan. Det är god jul på många olika språk. Jag stämplade med svart ink och drog sen lite på kanterna. Jag stansade ut en stor snöstjärna som jag också färgade kanterna på med en penna.
 
 
På min sista etikett har jag använt en ramstämpel från Kaisercraft. Jag färgla ramen i rosa och rött för att matcha papperet. Jag målade också bokstavsstickersen i samma färger.
 
 
 
 

Inga kommentarer: