torsdag 2 mars 2017

FJÄRILAR I SOLNEDGÅNG

Hej!

I dag vill jag visa er ett bra sett att testa nya tekniker på.
Nämligen en TAG!

En TAG är väl från början en adresslapp. Men det är helt perfekt storlek på den för att testa någonting nytt på.
Det finns ju så många olika tekniker att välja på och då kanske man inte vill slösa bort en LO i fall det blir helt galet. Därför är en TAG så bra.
Just denna TAG har jag stansat ut med en stansmall från Tim Holtz. En väldigt bra stansmall.
Sedan stämplade jag den stora fjärilen från Craft Emotions.
Jag färgade in bakgrunden med olika nyanser från Tim Holtz distressdynor. Sedan stämplade jag den lilla fjärilen från Marianne design. Sedan lite olika sorters gräs och växter.
Jag färgade den stora fjärilen lite extra med distress markers. Sedan la jag på ett lager crackle paint.
När allt var klart så drog jag med en brun nyans av distress dyna runt alla kanterna.



Hoppas ni finner inspiration och modet att prova något nytt!
//Madde

Inga kommentarer: