söndag 12 mars 2017

DISTRESS OXIDE-DYNOR PÅ SVART PAPPER ...

Jag har äntligen börjat leka med Distress oxide-dynorna från Ranger och Tim Holtz. Och jag måste bara få säga att det är en helt UNDERBAR produkt de kommit fram till, i o m att det är en blandning av både dye ink och pigment ink. Den är således vattenreaktiv och täckande. Den funkar att embossa med och den ger en härlig kalkig look, vid kontakt med vatten. Det är en härlig teknik-dyna, helt enkelt :). 


Här har jag lekt med schabloner och distress oxide-färger (fired brick och broken china) på svart papper. Jag lekt dit mönstren på flera olika sätt, med hjälp av tegelstens-schablonen från Dutch Doobadoo.



Hunden kommer från ett set med flera hundstämplar, från Dylusions (Puppy dog tales). De tog slut rasande fort, men jag tror att det kommer in nya till Scrapbruket inom kort :).

Jag har lekt med kontraster på denna "tag" och har därför låtit bli att färglägga hunden. Jag har dock pimpat till dess ränder med Stickles (Diamond).


Texten kommer, även den, från ett stämpelset från Dylusions (Shut up and color). Texten, tycker jag är rolig... "Look both ways, before crossing a woman". Hon har härlig humor, den där Dyan Reaverley :).



Pilarna, som som är ovanför och nedanför hunden, har jag klippt itu från en s k hörnpil. Den är från ett äldre stämpelset (Art from the heart) från Dylusions.

Jag har också pimpat toppen och botten på det svarta papperet med en utstansad kvadrat, som jag har delat itu. Floral assortment - Spellbinders.

Jag har också strösslat på shabby white embossing-enamel från Stampendous Fran-tage-serie. Det är ett underbart sätt att få lite liv i ett kort eller en layout :). Det är en rolig produkt, som finns i flera färgkombinationer.

Jag har även använt en siffer-schablon (Old school numbers) från Dylusions.



De vita prickarna har jag ritat dit med en vit posca-penna, genom en schablon (Bubble) från Tim Holtz.

De vita sömmarna (49 and Market - Gabis stitched lines) har jag stämplat med VersaMark och sedan hällt vitt embossingpulver över. Jag har därefter använt en embossingfön (heat it - Ranger) för att få pulvret att smälta.

Inga kommentarer: