lördag 4 mars 2017

BLÅLILA MIXED MEDIA

et här är en repris på ett tidigare blogginlägg, fast med andra färger. Den är går lite mer i lila än turkosblått.


Jag har skapat bakgrundsfärgen med olika brushopulver och vatten (Brushopulvren bör finnas hos Scrapbruket inom kort)
Därefter har jag stämplat med diverse stämplar runt om papperet. 


Jag har tejpat fast lite "tissue tape" (rispapperstejp från Tim Holtz), med ett extra lager dubbehäftande tejp. Tissue-tejp har tyvärr väldigt dålig fästförmåga. Det finns även roliga s k washi-tejper att leka med :).
Jag har använt blå nyanser av Archival ink, tillsammans med svart VersaFine-bläck - för att skapa ett visuellt djup.
discover-korset = KaiserCraft (Just landed)
siffer-kollaget = CaraBelle
prickar = BoBunny
cirklar = Lavinia Stamps (Bubbles)


Jag har dragit på texturpasta genom en schablon från Tim Holtz. Dutch Doobadoo har en käck bland-schablon... Geometric tiles.


Schackrutemönster = BoBunny
Travel-cirkel = KaiserCraft
Wanderlust = KaiserCraft


Moln = Crafter's Companion (Wet & Windy) (ingår i ett set med flera roliga väderrelaterade stämplar)


Att stansa ut ord ur mossgummi (dekorgummi) är ett himla roligt sätt att skapa textur. Det går givetvis att stansa ut andra former ur moss- eller dekorgummi också :). Du kan också stansa ut bokstav för bokstav, för att skapa egna ord :).
alfabet och ord - t ex Craft Emotions - lower case alphabet, Die-Versions - DownhillMemory Box - alfabet, Rox StampsTim HoltzYvonne Creations

löv - CreaLies
svenska ord/uttryck - CreaLiesNellie Snellen

Inga kommentarer: