söndag 9 februari 2014

OM ATT GÖRA EGNA JOURNALKORT TILL PROJECT LIFE MED STÄMPLAR FRÅN VILDA STAMPS

Här har jag använt mig av de stämplar jag designat åt Vilda Stamps. De är specialgjorda för just Project Life - men de går säkert att använda till mycket annat också :-).
Kitet har samma text i två olika storlekar, vilket ju är käckt om man vill ha dem till antingen s k journalkort eller t ex 2,5 cm stora cirkel-dekorationer. Man kan givetvis använda dem till 4*6-tums-kort också...

Setet heter Stora och små PL-texter v752 (som jag designat) och innehåller följande uttryck:

  • Hela livet är ett äventyr
  • En sån rolig vecka
  • Äntligen helg
  • Vi var här
  • Det här betyder allt för mig just nu




Här ser du en gruppbild på alla journalkort jag gjorde...
Jag har medvetet stämplat på ett vitt papper - för att kunna jobba vidare med dem i egen takt, med t ex stämplar, distress stain-splattar, washi tape m m :-).


Här kommer några närbilder.







Efter en stunds fipplande, kom jag på att det kunde vara skoj att göra dekorationer av de små stämplarna - genom att stämpla dem på utstansade former som cirklar (som du kan få fram med antingen stansar eller stansmallar), "etiketter" och andra former, klockor, stjärnor m m.

Inga kommentarer: